lauantai 4. heinäkuuta 2015

Stora Gummelgrundetin saaressa. 7 Sillan melonta. - 5.7. Kl 16:25 lisätty nimet.

Aamu Hickarössä oli lämmin. 7 Sillan melontaan osallistui yli 40 melojaa. Matka Kokkolasta Pietarsaareen sujui saariston suojissa jutellen. Melojia oli Vaasasta, Pietarsaaresta ja Kokkolasta ja jotkut kauempaakin. Ihastelin hienoja paikallisen kajakkitehtaan kajakkeja oli usealla. Skim Beaufort on yksi upeimmista siroine nykyaikaisine muotoineen, isoilla Kajaksportin pakkausluukuilla - helppo pakata tavaraa. Välissä käytiin syömässä hästöskatanilla. Leif tarjosi minulle lounaan. Siellä oli hyvä seisova pöytä.

Melottiin kapeilla sunteilla muutaman kerran ja välillä vähän pidempi järvenomainen selkä. Ainutlaatuinen kokemus maailman suurimmassa makeanveden altaassa, joka on rakennettu paperitehtaan raakavettä varten. Lopulta saavuimme Botnia Canoe kerhon rantaan. Rannassa oli hieno laituri kajakeille, joka oli HH-muotoinen. Useamman Kajakin saa kahden laiturin väliin yhtä aikaa, tai laiturin sivusta. Lisäksi oli kumipehmikkeet kajakkien maihinvetämistä varten.vieressä oli leirintäalue. Täydensin vesivarastoani. Käytiin kahvilla ja saunoimme. Käytin tilaisuuden hyväksi ja kävin uimassa.

Myöhemmin illalla viisi melojaa lähti vielä melomaan takaisin Kokkolaan päin saariston länsipuolelta eli ulkomeren kautta. Lähdin heidän mukaansa kun tarjoutui tilaisuus pidentää päiväetappiani. Heidän tarkoitus oli mennä johonkin saareen yöksi Kokkolan etelä-länsipuolelle jollekin saarista. Kun poistuimme suluista huomasimme kuinka vesi oli lämmintä. Tehtaan poistovesiputki oli siinä lähistöllä. Matkalla Paikoin oli hyvin matalaa ja kiviä oli joskus paljon kuin rivissä ja nämä paikat kiersimme suosiolla.

Nyt yövymme täällä saaressa ks. Otsikko ja juuri nautimme iltapalaa kalliolla auringon pilkistäessä viimeiset lämpöiset säteensä ennen kuin pilvet peittivät sen. Yöllä ennustettu sadetta. Tämä porukka oli iloista, ystävällistä ja tarjosivat viiniä ja konjakkia. Hyvää yötä.

Lisään porukan nimet nyt kun muistan. He olivat Susanna, Sanna, Anna, Maria ja Johan. Terkkuja heille Kokkolaan!